Ουκ Επιθυμήσεις τη Γυναίκα του Πλησίον σου - Brothers
Σκηνοθεσία: Σούζαν Μπίερ
Σενάριο: Άντερς Τόμας Γιένσεν
Παραγωγή: Σίσε Γκράουμ Όλσεν, Πέτερ Αελμπέκ Γιένσεν
Ηθοποιοί: Κόνι Νίλσεν, Νίκολαϊ Λι Κας, Ντανιέλ Ντιβάλ
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Μόρτεν Σέμποργκ
Μοντάζ: Περνίλε Μπεχ Κρίστενσεν
Σκηνικά: Βίγκο Μπέντζον
Διάρκεια: 110'
Βραβεία: Κοινού στο Φεστιβάλ Σάντανς 2005
Mετά τις "Ανοιχτές Καρδιές" έρχεται ακόμα μία συγκλονιστική ερωτική ιστορία από τη διεθνώς καταξιωμένη δανή σκηνοθέτιδα Σούζαν Μπίερ, μία ταινία για την αγάπη, τη δύναμη της οικογένειας και τη φρίκη του πολέμου.
Ο Μάικλ τα έχει όλα: μια επιτυχημένη στρατιωτική καριέρα, μια όμορφη γυναίκα και δύο κόρες. Αντίθετα, ο μικρότερος αδερφός του, Γιάνικ, κάνει μια ριψοκίνδυνη ζωή, στα όρια της παρανομίας. Όταν ο Μάικλ φεύγει με μια στρατιωτική αποστολή των Ηνωμένων Εθνών για τον πόλεμο του Αφγανιστάν, η σχέση ανάμεσα στα δύο αδέρφια θα αλλάξει για πάντα. Η τύχη του Μάικλ αγνοείται και ο Γιάνικ, για πρώτη φορά στη ζωή του, γίνεται υπεύθυνος και αναλαμβάνει να φροντίζει τη γυναίκα και τα παιδιά του αδερφού του. Σύντομα, θα δεθούν μεταξύ τους με αισθήματα πολύ πιο δυνατά από την αμοιβαία συμπάθεια και όταν ο Μάικλ επιστρέψει τραυματισμένος από την αιχμαλωσία του στα βουνά του Αφγανιστάν, τίποτα δε θα είναι το ίδιο…
Η Σκηνοθέτις
Η Σούζαν Μπίερ έχει σκηνοθετήσει τις ταινίες "Freud Leaving Home" (1990), "Family Matters" (1993), ""Like it Never Was Before" (1995) και "The One and Only" (1999), το οποίο ξεχώρισε στα βραβεία της Δανέζικης Ακαδημίας Κινηματογράφου και των δανών κριτικών. Σημειώνοντας ρεκόρ στο δανέζικο box office, το "Τhe One and Only" αποτελεί μία από τις πέντε πιο εμπορικές δανέζικες ταινίες όλων των εποχών. Στη συνέχεια, η Μπίερ σκηνοθέτησε το "Once in a Lifetime" (2000) και το 2002 το "Ανοιχτές Καρδιές", την ένατη ταινία Δόγμα αλλά και ένα φιλμ που διακρίθηκε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ. Εκτός από ταινίες μεγάλου μήκους, η Σούζαν Μπίερ σκηνοθετεί ταινίες μικρού μήκους, βίντεο κλιπ και διαφημιστικά σποτ.
Οι Πρωταγωνιστές
Κόνι Νίλσεν: Γεννημένη στην Κοπεγχάγη, η Κόνι Νίλσεν διαμένει πλέον στις Η.Π.Α. όπου και έχει συμμετάσχει σε αρκετές κινηματογραφικές παραγωγές. Για την ερμηνεία της στο "Brothers", τιμήθηκε το 2004 ως Καλύτερη Ηθοποιός στο International Film Festival του San Sebastian. Περισσότερο γνωστή στο ευρύ κοινό από τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στον Οσκαρικό "Μονομάχο" του Ρίντλεϊ Σκοτ, η Νίλσεν συμμετείχε επίσης στις ταινίες "Demonlover", "Βασικός Στόχος", "Σκοτεινός Θάλαμος", "Ο Κυνηγημένος", "Αποστολή στον Άρη", "Ο Δικηγόρος του Διαβόλου" και, πρόσφατα, "Ληστεύοντας τη Μαφία" με τον Τζον Κιούζακ και τον Μπίλι Μπομπ Θόρντον.
Νικολάι Λι Κας: Έχοντας μεγαλώσει στο θέατρο αλλά και στον κινηματογράφο, και μετά από μία σειρά μικρών αλλά καταξιωμένων ρόλων, ο Νικολάι Λι Κας είχε τον πρώτο του πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία δόγμα "Τruly Human" (2001). Πριν από αυτό είχε εμφανιστεί στο "The Boys from St. Petri" (1991) σε έναν ρόλο που του χάρισε βραβείο από τη Δανέζικη Ακαδημία Κινηματογράφου αλλά και στους "Ηλίθιους" του Λαρς Φον Τρίερ, όπου απέσπασε το ίδιο βραβείο. Επίσης, συμμετείχε στην κωμωδία "Ιn China They Eat Dogs" (1999) και το "Flickering Lights" (2000).
Ούλριχ Τόμσεν: Είναι περισσότερο γνωστός από το "Οικογενειακή Γιορτή" ("Festen") του Τόμας Βίντεμπεργκ. Επίσης, έχει εμφανιστεί στην ταινία Τζέιμς Μποντ "Ο Κόσμος δεν Είναι Αρκετός", "Οι Μνήμες του Νερού" της Κάθριν Μπίγκελοου (2002), "Γλυκά Σκότωσέ Με" (2002) και στα "Election Night" του Άντερς Τόμας Γιένσεν (1998), "Flickering Lights" (2001) και "Adam's Apples" (2005) του ίδιου σκηνοθέτη.
Σημείωμα της σκηνοθέτιδας
"Στο 'Ουκ Επιθυμήσεις τη Γυναίκα του Πλησίον σου' διεθνείς συγκρούσεις για τις οποίες διαβάζουμε στις εφημερίδες ξαφνικά και πολύ συγκεκριμένα εισβάλλουν στη ζωή μας επιφέροντας αλλαγές. Βρίσκω συναρπαστικό το γεγονός ότι η ρουτίνα μπορεί να αλλάξει τόσο ξαφνικά από τυχαία γεγονότα και πώς εμείς αντιδρούμε σε αυτές τις τόσο βίαιες αλλαγές. Η απεικόνιση της δανέζικης στρατιωτικής παρουσίας στο Αφγανιστάν δίνει στην ταινία μία πολιτική διάσταση, αν και πρόκειται κυρίως για μία ιστορία αγάπης που κοιτά τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ανθίζει ο έρωτας στους σύγχρονους ρυθμούς ζωής. Η ιστορία έχει να κάνει με τα συναισθήματα που συνδέονται με τέτοιου είδους καταστάσεις και για 'μένα, ο κινηματογράφος υπάρχει για να περιγράφει τα συναισθήματα αυτά και να δείχνει πώς εκφράζονται...
...Μου αρέσει να εισχωρώ βαθιά στους χαρακτήρες μου, κι αυτό εξηγεί γιατί τόσο η σοβαρή όσο και η αστεία πλευρά της ζωής αποτελούν κεντρικά σημεία των ταινιών μου. Για 'μένα ήταν σημαντικό η βιαιότητα στο 'Brothers' να έρθει σε αντιδιαστολή με την ανθρώπινη ζεστασιά, την τρυφερότητα και την οικειότητα. Υπάρχουν και οι δύο πλευρές εξίσου και δεν θα μπορούσα να περιέγραφα την μία χωρίς να έχω θίξει την άλλη, ούτε και θα το ήθελα. Ο στόχος μου είναι να αναγνωρίσω την πραγματικότητα και να βρω την ελπίδα σε αυτήν, γιατί όσο βάρβαρη και να είναι αυτή η πραγματικότητα, το χιούμορ δεν παύει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής και το στοιχείο εκείνο που μας κάνει να παραμένουμε ανθρώπινοι."
Σούζαν Μπίερ, 2004